It is most likely that I will die next to a pile of books I was meaning to read. (Lemony Snicket)

pátek 5. listopadu 2010

Pod skleněným zvonem

Sylvia Plath
Pod skleněným zvonem

"I can never read all the books I want; I can never be all the people I want and live all the lives I want. I can never train myself in all the skills I want. And why do I want? I want to live and feel all the shades, tones, and variations of mental and physical experience possible in life. And I am horribly limited."

K téhle autorce mě přivedl fakt, že sdílíme stejné křestní jméno. Kdysi jsem totiž chtěla zjistit, jestli existuje nějaká slavná spisovatelka Sylvie a narazila jsem na tuhle americkou básnířku. Pak jsem postupně nacházela různě po internetu její citáty a úryvky z knížky The Bell Jar (anglický název je mnohem víc cool než český překlad) a před pár týdny jsem se odhodlala si tuto knihu v knihovně půjčit.
Přečetla jsem ji jedním dechem. Naprosto jsem chápala Sylviinu touhu psát a obsáhnout tak celý svět, poznat všechno, prožít všechno, i z toho pramenící pocity zmaru a beznaděje.
Dokážu se ztotožnit s řadou jejích myšlenek a snad i umím pochopit, proč se nakonec zabila.
Každopádně se chystám i na její další tvorbu, protože při četbě téhle knížky jsem si připadala, jako bych si povídala s kamarádkou, která mi absolutně rozumí, která se mnou prožívá všechny moje duševní eskapády. Už se těším, až se Sylvií zase hodím řeč.

Žádné komentáře:

Okomentovat