It is most likely that I will die next to a pile of books I was meaning to read. (Lemony Snicket)

středa 1. července 2015

Takový neobyčejný deník

V červnu jsem oslavila 25. narozeniny a tuhle deníkovou knížku, na kterou mě navnadila Puff, jsem měla už od jara vybranou jako jeden z dárků, protože mi to přišlo hezky symbolické. O co jde?



Tenhle deník není jen tak ledajaký deník. Ty mi ostatně nikdy dlouho nevydržely (asi jako psaní blogu), protože jsem lajdák a prokrastinátor a vždycky mi přišlo, že do něj nemám co psát. Mé pravidelné zápisky se tak smrskly jen na poznámky v diářích, které si ale schovávám a ráda zpětně prohlížím, protože člověk toho za ty roky vážně ohromnou spoustu zapomene...

Proto se mi taky zalíbil tenhle deník - na každý den v roce je v něm připravená otázka, na kterou odpovíte. Někdy jsou otázky jednoduché, jako třeba What is your favorite brunch food?, jindy trochu záludnější a hlubokomyslnější (Is there anything missing in your life?). Na dlouhé elaboráty v deníku není místo, odpověď se musí vejít do čtyř úzkých řádečků. Až dojedete celý rok otázek, začínáte zase znovu... a takhle pořád dokola v průběhu pěti let. Nakonec máte v ruce nenápadnou knížku, která obsahuje vaše myšlenky, názory a nálady zaznamenané během pěti let, a díky otázkám, které se každý rok opakují, můžete sledovat, jak jste se v těch pěti letech změnili a co naopak zůstává pořád stejné.



Já jsem začala deník vyplňovat v den svých 25. narozenin a až budu za pět let dopisovat poslední řádky, bude mi 30... listuju deníkem a přemýšlím, co se mnou bude za pět let?
Jaká budu, až mi bude 30? Budu vdaná? Budu mít dítě? Práci svých snů? Kde budu žít?
Co všechno se během pěti let změní a co zůstane stejné?
Moc mě baví každý den vymýšlet odpověď na otázku a představovat si, jak na ni asi odpovím za rok, za dva... a konečně mám deník, který si snad opravdu vydržím psát.


4 komentáře:

  1. Tak to mám radost, že jsem tě inspirovala, u mě to s tímhle deníkem taky byla láska na první pohled!
    Tak ať se ti utěšeně plní, Sylvinko! (Jo, a všechno nejlepší teda taky :D) ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Puff! Zatím jsem z deníku fakt nadšená a věřím, že mi to vydrží :)

      Vymazat
  2. Je super, že? Já bych to do sebe nejdřív neřekla, přiznávám bez mučení, že Puffin článek mě spíš Rl trochu odradil (zrovna horší náhodný výběr stránek), ale když jsem ho pak dostala k narozeninám, zamilovala jsem se... Jak to asi bude vypadat za pět let, prokristapána, to už půjde Bibina do školy...

    OdpovědětVymazat